Права споживачів. Ви повинні знати свої права!

Кожна людина – споживач. Ви йдете в магазин, щоб купити продукти – ви споживач. Купуючи машину, ви – споживач. Всі люди є споживачами, і права людей потрібно захищати, отже, в Україні діє Закон про захист прав споживачів. Однією з найважливіших статей цього Закону, яка може бути корисною для всіх, є стаття 8 “Права споживачів у разі придбання товарів неналежної якості”. Багато людей знають загальне правило, згідно з яким товари повинні бути повернені протягом 14 днів, це правило закріплено в статті 9 Закону про захист прав споживачів.

 Споживач має право обміняти товар хорошої якості на подібний у продавця, у якого він був придбаний, якщо товар не задовольняє його за формою, розмірами, стилем, кольором, розміром або з інших причин не може бути використаний ним за призначенням.

Споживач має право обміняти товари хорошої якості протягом чотирнадцяти днів, за винятком дня покупки, якщо продавець не оголосить більш тривалий термін.

Але ми хочемо нагадати, що є товари, які неможливо повернути, такі як ювелірні вироби, ліки та засоби особистої гігієни.

Якщо ви хочете повернути товар, а магазин повідомляє, що вам потрібен чек, ми хочемо сказати, що в Законі про захист прав споживачів такого положення немає, якщо у вас є виписка з банківської картки, ви можете вказати час і дату придбання, і менеджер у касі знаходить операцію. Якщо магазин не має касового апарату, то такий магазин грубо порушує законодавство, оскільки згідно з Податковим кодексом України використання РРО (касовий апарат, фіскальний реєстратор) має бути: усі магазини та інтернет-магазини за формою ФОП, які продають технічно складні побутові товари, ліки та товари медичного призначення, продавці ювелірних виробів та організації, що надають платні медичні послуги.

Також у статті 20 Закону про захист прав споживачів зазначено, що якщо машина знаходиться на гарантії більше 45 днів, то згідно зі статтею 18 цього Закону продавець повинен сплатити покупцеві штраф, але визначено, що покупець у цьому випадку може також пред’явити інші встановлені вимоги, тобто, включаючи вимогу повернути товар або обміняти його на подібний.

Ми також хочемо нагадати вам, що якщо ви пройшли повз вікно і випадково зачепили його, презентація якогось товару була пошкоджена, то в цьому випадку ніхто з персоналу магазину не може змусити вас заплатити за нього, не кажучи вже про те, щоб взяти вас до кімнати охорони і потримайте там. Не соромтеся зателефонувати в міліцію та поговорити про моральний тиск на вас, щоб ви заплатили за товар. Крім того, жоден охоронець не може обшукати вас і перебирати ваші речі. Охорона – це особа, яка стежить за порядком у магазині і у разі конфліктів викликає міліцію або робить цивільний арешт, якщо може виправдати свої дії. Крім того, якщо ви розумієте, що проти вас проводяться незаконні дії, не бійтеся виймати камеру і знімати все на відео, тому у вас буде доказова база.

Якщо ви вважаєте, що ваші права були порушені, не соромтеся звертатися до адвоката, який захищатиме ваші права в суді, і з порушника буде стягнено штраф, втрату моральної шкоди. Наші юристи можуть допомогти вам у цій справі та захистити ваші права.

Імміграційне адвокатське бюро було створено в 2007 році. Воно надає допомогу іноземним клієнтам у Києві (KV), Одесі (OD), Дніпрі (DP), Львові (LV), Харкові (KH), Луганській (LG) і Донецькій (DN) областях, АР Крим (KR) і у інших регіонах України.

З тегами: , , , , ,