Обмін дозволом на тимчасове проживання
Обмін посвідченням на тимчасове проживання (посвідчення) проводиться у випадку:
1) зміни до інформації, що міститься у “посвідці”;
2) ідентифікація помилок у інформації, що вводиться у “посвідці”;
3) закінчення строку прописки “посвідка”;
4) непридатність «посвідки» для подальшого використання.
Документи на реєстрацію посвідки на проживання (включаючи заміну втраченої чи викраденої «посвідки»), її обмін подаються державному підприємству, яке знаходиться під управлінням Державної міграційної служби, Центром адміністративних послуг (далі – уповноважена особа) та територіальним органи / територіальні підрозділи СМС за місцем проживання іноземця або особи без громадянства.
Документи на реєстрацію посвідки на проживання мають бути подані не пізніше ніж за 15 робочих днів до закінчення встановленого періоду перебування в Україні.
У разі виникнення обставин (подій), у зв’язку з якими дозвіл на проживання підлягає обміну (крім періоду його дії), документи на його обмін подаються протягом місяця з дня виникнення таких обставин (подій) .
Якщо через зміну прізвища та (або) власного імені чи по батькові невідповідності в записах, необхідно обміняти паспортний документ іноземця або документ, що не має громадянства, документи для обміну форми подаються не пізніше одного місяця після отримання нового закордонного паспортного документа або документа, що посвідчує особу без громадянства.
У разі закінчення строку дії чинності документи для його обміну можуть бути подані не пізніше ніж за 15 робочих днів до дати закінчення строку його дії. У цьому випадку погляд, який підлягає обміну, після отримання документів повертається особі і здається їй після отримання нового посвідчення.
Так, у зазначеному порядку встановлено, що для виконання “роботи” у зв’язку зі втратою або крадіжкою, її обміну, іноземець або особа без громадянства подають такі документи:
1) “посвідка”, яка підлягає обміну (крім випадків втрати та крадіжки);
2) паспортний документ іноземця або документ, що посвідчує особу без громадянства;
3) переклад українською мовою сторінки паспортного документа іноземця або документа, що посвідчує особу без громадянства, з особистими даними, засвідченими у встановленому законодавством порядку;
4) документи, що підтверджують обставини, у зв’язку з якими обмін підлягає обміну (крім випадків, передбачених підпунктами 3 та 4 пункту 7 цього Порядку);
5) документ, що засвідчує особу законного представника, та документ, що підтверджує повноваження особи як законного представника (у разі пред’явлення документів законним представником);
6) документ, що підтверджує сплату адміністративного збору, або документ про звільнення від його сплати.
На даний момент у зв’язку з набранням чинності Порядку виконання, видачі, обміну, скасування, передачі, відкликання, повернення державі, визнання недійсним та знищення посвідки на проживання, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України № 322 від 25 квітня 2018 року, ініційована складна обмінна ситуація “через зміни підстав для їх випуску.
Органи державної міграційної служби відмовляються приймати документи у випадку, якщо іноземець має вид на проживання.
Так, у зазначеному порядку встановлено, що для реєстрації “роботи” у зв’язку зі втратою або крадіжкою, його обміном подається іноземець або особа без громадянства
Наступні документи:
1) “торгівля”, яка підлягає обміну (крім випадків втрати та крадіжки)
2) паспортний документ іноземця або документ, що посвідчує особу без громадянства;
3) переклад українською мовою сторінки паспортного документа іноземця або документа, що посвідчує особу без громадянства, з особистими даними, засвідченими у встановленому законодавством порядку;
4) документи, що підтверджують обставини, у зв’язку з якими обмін підлягає обміну (крім випадків, передбачених підпунктами 3 та 4 пункту 7 цього Порядку);
5) документ, що засвідчує особу законного представника, та документ, що підтверджує повноваження особи як законного представника (у разі пред’явлення документів законним представником);
6) документ, що підтверджує сплату адміністративного збору, або документ про звільнення від його сплати.
Подаючи документи, іноземець або особа без громадянства пред’являє працівнику територіального органу / територіального підрозділу ВМС (“VHI”) уповноваженого суб’єкта оригінали документів, зазначених у підпунктах 1, 2, 4 – 6 цього пункту.
До заяви подаються оригінали документа, зазначеного у підпункті 3 цього пункту, та документ, що підтверджує сплату адміністративного збору, та копії документів, зазначених у підпункті.